close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בניה קלה מול בניה רגילה

מערכת שורשכה אב, תשעו29/08/2016

עולם הבנייה בארץ ובעולם עובר שינויים ושיטות חדשות מתחילות להחליף את עבודות הבנייה המסורתיות

תגיות:

עולם הבנייה בארץ ובעולם עובר שינויים ושיטות חדשות מתחילות להחליף את עבודות הבנייה המסורתיות. כך לדוגמה שיטות הבנייה הרגילה המבוססת בארץ על מלט, בטון ושלד של עמודים עם חיזוקים מברזל הולכות ונעלמות, ובמקומן ניתן לראות את חברות הבנייה עושות שימוש בטכנולוגיות חדשות ואיכותיות יותר. בין השאר החלו חברות בנייה להציע שיטות חדשניות של בנייה מהירה, שיטות אלה מאפשרות להקים מבנים חדשים תוך זמן קצר, לרוב תוך חודשים ספורים. בשיטות הבנייה הרגילה הקמת המבנה אורכת זמן רב, לעתים מספר שנים.

מהם ההבדלים בין בניה רגילה לקלה?

ישראלים רבים מכירים את שיטת הבנייה הרגילה עם שלד וקירות מבטון, אך כיום יותר ויותר מתחילים להעדיף בניה ירוקה וקלה בגלל החיסכון המשמעותי בעלויות, הזמן הקצר הנדרש להקמת המבנה ואיכות הבנייה. בבנייה רגילה נהוג לצקת בטון בשלב השלד ולאחר מכן יש להמתין עד לייבוש, בעוד שבשיטת בנייה זריזה ומהירה השלד עשוי מקורות פלדה או עץ, כאשר לבית פרטי ניתן להכין שלד מקורות אלומיניום. שיטה זו מאפשרת גם גמישות רבה, חוסכת בעלויות כוח אדם ומזהמת פחות את הסביבה מאחר ויש פחות פסולת בנייה. בשיטה המהירה להקמת המבנה מכינים את קירות המבנה במפעל ומובילים אותם לאתר הבנייה, לכן יש צורך בפחות בעלי מקצוע בשטח, ובהתאם לכך ניתן להוזיל את עלויות הקמת המבנה.

שומרים על איכות הסביבה

בניה קלה, בהשוואה לבניה רגילה, מצמצמת משמעותית את כמות הרעש במהלך העבודות ומפחיתה באופן ניכר את פסולת הבנייה, מטרדי הזיהום השונים וצריכת האנרגיה. חשוב לדעת כי בין היתרונות של שיטת הבנייה הקלה ניתן למנות גם את חומרי הגלם בהם נעשה שימוש, ביניהם חומרי בניה הניתנים למחזור, לדוגמה אלומיניום, ברזל, עץ, גבס וכדומה.

יתרונות וחסרונות

יש לזכור כי לשיטה החדשנית יותר ישנם גם חסרונות וכי בנייה מהירה וקלה אינה מתאימה לכל הפרויקטים. בעבר, שיטה זו נחשבה למועדפת לייצור מבנים ארעיים שהיה צורך להזיזם בקלות ממקום למקום, לאזורים בהם יש ריבוי רעידות אדמה וסופות הוריקן, ולצרכי הקמת שכונות מגורים זמניות, לדוגמה בעת קליטה המונית של עולים חדשים. בין החסרונות של השיטה המהירה ניתן למנות את מגבלות עיצוב המבנה, מאחר ולרוב יש לתכנן מבנים בעלי מראה מעט מרובע, יש לדאוג לתחזוקה גבוהה יותר ועלולים להתקשות בעת מכירת המבנה.

כיום, בשיטת הבניה המתקדמת הקלה נעשה שימוש נרחב להקמת מבנים חדשים ועמידים, לדוגמה מחסנים לוגיסטיים, מפעלי תעשייה, מחסנים גדולים, בתים פרטיים ובמקרים מסוימים ניתן לתכנן גם בנייני מגורים או משרדים. בנוסף, שיטת הבניה הקלה מתאימה במיוחד לתוספות בניה למבנים שהוקמו בבנייה רגילה, לדוגמה סגירת מרפסת, הוספת חדר למבנה, הוספת מחסן, חניה פרטית ועוד.

לסיכום, שיטת הבנייה המתקדמת המכונה קלה או מהירה מאפשרת לכם להקים את בית החלומות בעלות זולה משמעותית לעומת בניה רגילה, ובניה זו ירוקה וידידותית לסביבה, ומציעה יתרונות נוספים כמו גימור גבוה, בידוד איכותי ומזעור הפגיעה בסביבה.      
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה